Zapisz się na pierwszy trening już dziś!

Stanie na głowie – NAUKA

autor / środa, 20 Sierpień 2014 / Opublikowano w GIMNASTYKA, TRENING

Stanie na głowie – NAUKA

Prawidłowe wykonanie stania na głowie warunkują silne ramiona, barki, szyja, stawy biodrowe oraz wyczucie równowagi. Początkowo ze względów bezpieczeństwa ćwiczenie to wykonuje się na materacu.

Technika wykonania:

Przy staniu na głowie ręce oparte są dłońmi w ten sposób, aby dłonie i głowa tworzyły trójkąt równoramienny. Ciężar ciała powinien być rozłożony równomiernie na ręce i głowę, jednakże zachowanie równowagi zależne jest bardziej od ciężaru spoczywającego na rękach. Tułów jest wyprostowany w stawach biodrowych.

Błędy

– opieranie głowy nie na czole, lecz na ciemieniu

– stawianie głowy zbyt blisko rąk

– złe ustawienie dłoni – na zewnątrz lub do wewnątrz

– zbyt duże wygięcie

 

Metodyka nauczania

1. Z podporu leżąc w rozkroku – opieranie czoła o podłoże

2. Z podporu leżąc  w rozkroku – oparcie czoła i załamanie się w biodrach

3. To samo z unoszeniem ramion w bok ( ćwiczący opiera się tylko na głowie i nogach)

4. W przysiadzie podpartym – oparcie głowy o podłoże i samodzielne próby oderwania nóg na moment od podłoża ( w pozycji skulonej)

5. Z przysiadu – stanie na głowie, nogi podkurczone

6. W staniu na głowie z nogami podkurczonymi z asekuracją współćwiczącego wyprost jednej nogi – zmiana nóg

7. Jak w ćwiczeniu 6 , lecz wyprost obu nóg

8. Ze skłonu rozkrocznego – stanie na głowie, nogi w rozkroku

9. Z uniku podpartego z oparciem głowy – stanie na głowie odbiciem i zamachem drugą nogą z pomocą współćwiczącego, który utrzymuje nogi ćwiczącego w położeniu pionowym

10. Z uniku podpartego – oparcie stóp o drabinki i przez oddalenie stóp od drabinek próby samodzielnego stania

11. Z przysiadu podpartego – stanie na głowie siłą, nogi wyprostowane ( z pomocą)

 

Nie zapominajmy o pomocy i ochronie współćwiczącego.

Dodaj komentarz

Wpisz wynik działania * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

TOP