Zapisz się na pierwszy trening już dziś!

Sport w zimie, czyli jak się nie dać zimowej aurze

autor / środa, 19 Luty 2014 / Opublikowano w GIN LUBUSKI, SPORT, TRENING, ZDROWIE

Sport w zimie.

Drugi z cyklu artykułów napisanych przeze mnie w ramach objęcia roli ambasadora marki Gin Lubuski. Zachęcam do lektury.
Gdy słupek rtęci w naszym termometrze nieubłaganie zmierza w dół, by ostatecznie mimo naszych gorących próśb przekroczyć próg zera stopni – oznacza to, że nadeszła zima. Przez wielu określana najpiękniejszym sezonem w roku, przez innych – złem koniecznym. Co takiego jest w tej porze roku, że jedni ją kochają a inni nienawidzą? Ci ciepłolubni powiedzą, że jest po prostu zimno. Druga grupa powie, że właśnie o to chodzi, gdyż mróz oznacza śnieg, a śnieg oznacza zupełnie nowe rodzaje aktywności fizycznej, które przez resztę roku są w naszym klimacie niedostępne. Zima to jednocześnie czas, w którym chęć uprawiania aktywności fizycznej gwałtownie maleje, spada odporność organizmu na infekcje i choroby, pogarsza się też samopoczucie. Dlatego jako trener personalny zawsze zachęcam, by nie rezygnować z ruchu a moje wieloletnie doświadczenie trenerskie pozwoli na udzielenie kilku istotnych wskazówek, jak nie dać się zimowej aurze.

1. Nie rezygnuj z ćwiczeń na świeżym powietrzu. Jeżeli pogoda sprzyja, warto wybrać się na dłuższy spacer bądź bieganie w pobliskim lesie czy parku, które pokryte białym puchem prezentują się przepięknie. Do wyboru mamy też wachlarz sportów zimowych, w tym narty biegowe, narty zjazdowe czy snowboard.

2. Ćwicz z przyjaciółmi. Wspólna aktywność fizyczna to większa motywacja, by ruszyć się zza ekranu monitora, ale też możliwość spotkania się ze znajomymi.

3. Siłownia lub zajęcia fitness. Gdy za oknem pada śnieg albo jest grubo poniżej kreski, a my dodatkowo należymy do osób ciepłolubnych, nic nie stoi na przeszkodzie, by odwiedzić siłownię bądź klub fitness. Duża gama sprzętu treningowego i form ćwiczeń zapewnią odpowiednią dawkę ruchu.

4. Wystrzegaj się rutyny. Jeżeli motywacja do treningu spada, nie rezygnuj z ćwiczeń – zmień jedynie formę aktywności fizycznej bądź miejsce, w którym ćwiczysz a chęć do treningu szybko powróci.

Zima to bardzo dobry okres na podjęcie aktywności związanej z tą porą roku. Wszystkim niezależnie od wieku polecam też biegi krótko i długodystansowe. Co sezon organizowane są też triathlony zimowe (bieganie, łyżwiarstwo i jazda na rowerze), które z roku na rok przyciągają coraz większą rzeszę osób chętnych do uprawiania właśnie tej formy aktywności fizycznej. Polecam każdą formę ruchu w okresie zimowym. Wpływa ona bezpośrednio na nasze dobre samopoczucie dając energetycznego kopa. Bezpośrednio oddziałuje też na nasze zdrowie, zwiększając odporność organizmu i jednocześnie zmniejszając ryzyko zachorowań.

Marcin Bąk
*Źródło: Gin Lubuski na FACEBOOK

TOP