Masz pytanie? Nie czekaj! ------>

Pole dance

autor / piątek, 09 Maj 2014 / Opublikowano w AKROBATYKA, GIMNASTYKA

Pole dance czyli taniec na rurze.

Pole dance czyli taniec na rurze nie jest nowością. Jednak od kilku lat za sprawą prężnie rozwijających się klubów fitness dyscypliną, która cieszy się niesłabnącą popularnością.
Taniec ten wymaga dużej sprawności fizycznej, gibkości, poczucia równowagi oraz siły. Specyfika tej dyscypliny sprawia, że najlepiej odnajdują się w niej osoby uprawiające w przeszłości gimnastykę sportową i gimnastykę artystyczną. W zajęciach z powodzeniem uczestniczą zarówno kobiety, do których głównie skierowana jest oferta zajęć jak i mężczyźni, którzy coraz częściej otwierają się na tą nową dyscyplinę.

Trening na rurce to doskonała forma ćwiczeń z wykorzystaniem własnego ciała, które z powodzeniem można wplatać jako urozmaicenie do własnego programu treningowego.

Pole Dance (taniec na rurze) wykorzystuje techniki oraz elementy z wielu dyscyplin jak gimnastyka sportowa i artystyczna, akrobatyka jak również z baletu, fitness czy tańca oraz wymaga od ćwiczącej ją osoby dużej sprawności oraz gibkości. Podstawą do przystąpienia do zajęć będą więc odpowiednio przygotowane ćwiczenia rozciągające (stretching), jak i ćwiczenia siłowe (kształtujące siłę statyczną, izometryczną oraz dynamiczną). Zwiększenie zakresu ruchu w stawach poprzez regularne ćwiczenia rozciągające (streching) pozwolą nam na większą swobodę w wykonywaniu poszczególnych elementów. Ćwiczenia siłowe z kolei wzmocnią nasze mięśnie do tego stopnia, że będziemy w stanie bez problemu wykonać nawet najbardziej zaawansowane elementy. Trening siły i gibkości jest więc nieodzowną częścią pole dance.

Pole dancing

Taniec na rurce

 

TOP