Zapisz się na pierwszy trening już dziś!

Muscle up – wspieranie siłą NAUKA – kółka gimnastyczne

/ / AKROBATYKA, GIMNASTYKA, SPORT, TRENING
wspieranie siłą muscle up wspieranie ciągiem

Muscle up – wspieranie siłą NAUKA – kółka gimnastyczne

Pamiętaj by przed przystąpieniem do ćwiczeń dokładnie rozgrzać mięśnie i stawy. Nie zapomnij o rozciąganiu (stretching)

Rozróżniamy dwa rodzaje wspierania ciągiem.

1. Łatwy – z ugięcie tułowia w stawach biodrowych podczas ciągu w górę

2. Trudny (prawidłowy) – pionowy wznos tułowia w górę bez załamania tułowia w stawach biodrowych.

Technika wykonania:

1. Rozpoczynamy od zwisu przodem w uchwycie głębokim (false grip).

2. Uginamy ramiona w stawach barkowych i łokciowych wykonując maksymalne podciągnięcie tułowia w górę. Ramiona prowadzimy blisko tułowia.

3. W momencie, w którym klatka piersiowa znajdzie się na wysokości kółek wykonujemy skręt przedramion do środka, jednocześnie odwodzimy ramiona w celu przeniesienia środka ciężkości oraz wykonujemy załamanie w stawach biodrowych, pochylając się w przód. Naciskamy mocno na kółka i wychodzimy z podporu o ramionach ugiętych do podporu o ramionach wyprostowanych.

Podstawowe błędy:

1. Za niskie podciągnięcie się w górę

2. Prowadzenie rąk za daleko od tułowia

3. Po ugięciu ramion brak przesunięcia kółek pod pachy i wychylenia w przód

4. Załamanie bioder przed dojściem do podporu

5. Brak ciągłości ruchu

Metodyka nauczania (ćwiczenia przygotowawcze)

1. Podciąganie na drążku w różnych uchwytach

2. Podciąganie na kółkach gimnastycznych

3. Podciąganie się na kółkach gimnastycznych z wykorzystaniem uchwytu głębokiego

4. W zwisie postawnym – przyciąganie i odwodzenie kółek od tułowia

5. W podporze tyłem na poręczach uginania i wyprosty ramion w stawach łokciowych z oparciem nóg np. o skrzynię

6. Uginania i wyprosty ramion na poręczach

7. W podporze tyłem na kółkach uginania i wyprosty ramion w stawach łokciowych z oparciem nóg np. o skrzynię

8. W podporze na kółkach gimnastycznych wstrzymania w różnych pozycjach

9. W podporze na kółkach gimnastycznych uginania i wyprosty ramion w stawach łokciowych

10. Zwis przodem z ugięciem w stawach łokciowych

Pomoc i asekuracja:

Ochraniający stoi za ćwiczącym z tyłu i w zależności od wysokości na jakiej znajduje się współćwiczący pomaga podniesieniem bioder. Stojąc zaś z boku ochrania przed upadkiem

Więcej dowiesz się z poniższego filmu instruktażowego.`

TOP