Masz pytanie? Nie czekaj!

Grill i zdrowe grillowanie.

autor / niedziela, 11 Maj 2014 / Opublikowano w DIETA I SUPLEMENTACJA, ZDROWIE

Grill i zdrowe grillowanie.

Sezon grillowy kojarzy nam się głównie z okresem od wiosny do jesieni. Kto z nas wyobraża sobie urlop bądź wypad na weekend ze znajomymi bez tej jednej z przyjemniejszych kulinarnych czynności. Warto by zatem przybliżyć co należy robić a czego się wystrzegać by zjeść smacznie a do tego zdrowo.

Grillowanie jak już wcześniej wspomniałem kojarzy nam się głównie z okresem wiosna-lato. Jednak ta forma przyrządzania potraw może być stosowana przez cały rok za sprawą grilli elektrycznych jak i specjalnych patelni grillowych. Grill ma tą przewagę nad potrawami przyrządzanymi na patelni, że nie wymaga użycia nadprogramowej ilości tłuszczu. Dodatkowo ten zawarty np. w tłustym mięsie wytapia się dając nam niskokaloryczne danie. Na grillu możemy przygotowywać nie tylko mięso ale również warzywa jak i owoce, a tak przyrządzone potrawy są idealną propozycją dla osób dbających o szczupłą sylwetkę.

Kilka zasad zdrowego grillowania.

1. Starajmy się nie przejadać. Nie jedzmy większych porcji niż normalnie.

2. Nie pijmy alkoholu albo spożywajmy go w niewielkich ilościach nie doprowadzając do upicia się

3. Wystrzegajmy się mięs już wcześniej doprawionych, gdyż pod przykrywką przypraw może ukrywać się mięso nieświeże albo wręcz zepsute. Kupujmy mięso dobrej jakości a marynatę przygotujmy samemu.

4. Jeżeli stosujemy grill na węgiel wybierajmy te żeliwne, które łatwiej doczyścić i dłużej trzyma ciepło. Wybieramy węgiel drzewny.

5. Podpałkę stosujemy tylko na początku i w małej ilości. Jeżeli używamy papieru zwróćmy uwagę by był to biały papier.

6. Zwróćmy uwagę by temperatura grilla nie była za wysoka bądź za niska. Jeżeli grill będzie za mocno rozgrzany to mięso spali nam się na zewnątrz a w środku pozostanie surowe. Jeżeli będzie za niska, mięso będzie surowe.
Jak sprawdzić temperaturę bez użycia sprzętu?
– Ułóż dłoń 15 cm od rusztu. Jeżeli wytrzymasz od 6 do 8 sekund to znaczy, że grill rozpalony jest do 140-160 stopni Celsjusza. Jeżeli nie jesteś w stanie wytrzymać 2 sekund oznacza to, że temperatura jest większa niż 200 stopni Celsjusza.

7. Grillujmy małe kawałki. Szybciej się zrobią i nie będą surowe.

8. Używajmy tacek do grillowania. Tłuszcz z mięsa nie będzie się wtedy wytapiał bezpośrednio na węgiel doprowadzając do uwalniania się niezdrowych dla organizmu oparów.

9. Nie ograniczajmy się tylko do mięsa. Na ruszt możemy wrzucić ryby jak i warzywa a nawet owoce.

10. Dodatki – nie przesadzajmy z przyprawami typu majonez, musztarda czy ketchup gdyż to one w dużej mierze powodują przybieranie na wadze.

 

Dodaj komentarz

Wpisz wynik działania * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

TOP