Tłusty czwartek

czwartek, 27, Luty , 2014 autor

Tłusty czwartek Czy warto czasem pozwolić sobie na słodką przyjemność? Jednorazowe odstępstwo od diety nie jest rzeczą karygodną, jeżeli oczywiście nie odbywa się kosztem pełnowartościowych posiłków, które stanowią podstawę naszej diety, a które powinny być spożywane w regularnych odstępach czasu przez cały dzień. Należy więc mieć na uwadze, by pozostałe posiłki przypadające na dany dzień,

Sport w zimie. Drugi z cyklu artykułów napisanych przeze mnie w ramach objęcia roli ambasadora marki Gin Lubuski. Zachęcam do lektury. Gdy słupek rtęci w naszym termometrze nieubłaganie zmierza w dół, by ostatecznie mimo naszych gorących próśb przekroczyć próg zera stopni – oznacza to, że nadeszła zima. Przez wielu określana najpiękniejszym sezonem w roku, przez

Sporty walki – przepis na życie

wtorek, 18, Luty , 2014 autor

Sporty walki – mój przepis na życie Oficjalnie zostałem jednym z ambasadorów marki Gin Lubuski w ramach, którego dzielę się z wami moimi pasjami a także spostrzeżeniami z życia codziennego. Zapraszam do lektury. W życiu człowieka przychodzi taki moment, w którym musi sobie obrać konkretny cel. Zadać samemu sobie pytanie:” Czego oczekuję od życia?” I

PRZETRENOWANIE

wtorek, 11, Luty , 2014 autor

PRZETRENOWANIE. Czym jest i jak z nim walczyć? Przetrenowanie to zachwianie równowagi pomiędzy treningiem oraz regeneracją. Jego głównymi beneficjentami są nie tylko amatorzy ale również zawodowi sportowcy, którzy przekładają ciężki trening ponad odnowę, nadmiernie wyeksploatowanego ciężkimi treningiem organizmu. Skutkiem przetrenowania mogą być różne infekcje i choroby,kontuzje,bóle mięśniowe,ogólne osłabienie organizmu a przede wszystkim spadek formy. Na

LUMBAGO

piątek, 07, Luty , 2014 autor

Co to jest lumbago? Lumbago (postrzał) to ból okolicy lędźwiowej jest jedną z najczęściej zgłaszanych dolegliwości. Zazwyczaj jest ona niegroźna. Powstaje w wyniku kurczu krótkich przykręgowych głębokich mięśni grzbietu, których główna funkcja polega na łączniu ze sobą wyrostków kostnych kręgów.  Szacuje się, że ok. 60-80% populacji ogólnej doświadcza jej przynajmniej raz w życiu. Lumbago jest

MOTYWACJA W SPORCIE.

środa, 05, Luty , 2014 autor

MOTYWACJA Na początku chciałbym przybliżyć wam czym jest termin motywacja, gdyż jest to punkt wyjścia do dalszych rozważań. W klasycznym rozumieniu motywacja to uzasadnienie jakiegoś działania, wyjaśnienie jego pobudek i racji. Współczesna psychologia używa pojęcia motywacji do oznaczania ogółu czynników pobudzających do działania, wpływających na jego kierunek oraz intensywność.  Działania te nie wpływają na człowieka

WĘGLOWODANY. Węglowodany są potrzebne jako substrat energetyczny prawie każdego typu aktywności, a ilości glikogenu zmagazynowane w mięśniach i w wątrobie mają bezpośredni wpływ na wydolność podczas treningu. Wysokie stężenie glikogenu mięśniowego pozwala maksymalnie intensywnie trenować i uzyskiwać lepsze efekty treningowe. Niskie stężenie glikogenu mięśniowego prowadzi natomiast do wczesnego zmęczenia, co powoduje zmniejszenie intensywności treningu i

OMEGA 3 (Kwasy tłuszczowe n-3)

poniedziałek, 03, Luty , 2014 autor

OMEGA 3 Kwasy tłuszczowe omega 3 należą do grupy niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych NNKT i muszą być dostarczane organizmowi z pożywieniem. W skład omega 3 wchodzi kwas α-linolenowy i jego pochodne, kwas eikozapentaenowy EPA oraz kwas dokozaheksaenowy DHA. Kwas α-linolenowy występuje w niektórych olejach roślinnych, zwłaszcza w rzepakowym, lnianym i sojowym. Natomiast EPA i DHA

MINERAŁY.

poniedziałek, 03, Luty , 2014 autor

MINERAŁY – źródła, nadmiar, niedobór Chlor: Chlor, bierze on udział w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej płynów ustrojowych. Występuje z sodem i potasem w złożonych związkach chemicznych. Wspomaga procesy usuwania toksycznych produktów przemiany materii przez wątrobę. Osoby pijące wodę chlorowaną powinny pamiętać, że zawarty w niej chlor niszczy witaminę E oraz naturalną florę bakteryjną jelita. Niedobór: Niedobory

Trening funkcjonalny. Zalety treningu funkcjonalnego. Godzina 17:00, piątkowe popołudnie. Wysyłamy ostatnie e-maile, pakujemy teczkę bądź plecak i z uśmiechem na twarzy opuszczamy nasze stanowisko pracy. Nadszedł weekend a z nim czas wypoczynku. Postanowiliśmy spontanicznie wyjechać za miasto. Spakowaliśmy walizki, trochę ciężkie jak na dwudniowy wyjazd ale mniejsza o to. Ładujemy je do bagażnika samochodu. Nie

TOP